Trending

Ptpk Ccris, Cek Secara online

Ptpk Ccris,Semua pinjaman yang telah tamat pengeluaran pinjaman dan masih mempunyai baki perlu digabungkan. Pinjaman yang masih dalam tempoh pengeluaran pinjaman dikecualikan daripada penggabungan ini.

Ptpk Ccris

Ptpk Ccris

Ptpk Ccris Dikategorikan daripada keluarga B40 dan M40 berdasarkan maklumat pendapatan ketika memohon pengecualian bayaran balik

Sila pastikan anda memasukkan semua maklumat yang diperlukan pada borang yang disediakan bagi memudahkan anda mendapatkan jawapan semula dari pihak kami.

7. Adakah terdapat had tempoh bagi permohonan semula sekiranya kelulusan penjadualan/ penstrukturan semula telah dibatalkan sebelum ini?

six. Apakah yang perlu dilakukan oleh peminjam sekiranya ingin mengeluarkan rekod pinjaman PTPTN beliau daripada CCRIS?

Peminjam dikehendaki membuat penyelesaian penuh sekiranya tidak mahu membuat bayaran balik secara ansuran bulanan.

TIDAK. Peminjam perlu membuat permohonan dan menandatangani dokumen tawaran baharu dengan jumlah pinjaman yang baharu. Ini perlu dilakukan kerana ia melibatkan dua (2) prinsip yang berbeza iaitu konvensional dan patuh syariah.

Ptpk Ccris, Cek Dalam Talian

Ptpk Ccris Tidak. Jumlah pinjaman semasa dikira berdasarkan baki akhir bulan sebelum tarikh kuatkuasa pertukaran Ujrah. Bayaran yang dibuat akan dikemaskini dalam rekod akaun pinjaman Ujrah selepas dokumen tawaran yang lengkap diterima.

two. Walau bagaimanapun, peminjam boleh membuat rundingan untuk melanjutkan tempoh bayaran balik melebihi tempoh yang telah ditetapkan dengan membuat penstrukturan semula. Kos upah 1% akan dikenakan sepanjang tempoh tersebut.

two. Apakah syarat-syarat dan garis panduan yang melayakkan peminjam untuk memohon penjadualan/ penstrukturan semula pinjaman?

Beliau berkata tidak ada lagi syarat seperti pengurangan pendapatan, semakan sama ada pemohon telah hilang pekerjaan dan dokumentasi yang perlu dikemukakan untuk permohonan.

Tidak boleh. Bayaran balik kurang daripada jumlah ansuran bulanan akan menyebabkan berlakunya tunggakan dan boleh dikenakan tindakan penguatkuasaan. Peminjam disarankan hadir berunding untuk mengurangkan ansuran bulanan dengan membuat penstrukturan semula pinjaman.

Trends: Situs Membahas Kewangan

Jika gagal, peminjam hendaklah membuat permohonan semula pertukaran Ujrah dengan jumlah prinsipal berbeza disebabkan penambahan kos pentadbiran.

Ultima

Ptpk Ccris 2. Apakah yang perlu dilakukan sekiranya saya telah dikenakan tindakan saman dan saya tidak mampu untuk membuat bayaran sekaligus?

Post a Comment

Previous Post Next Post

Contact Form