Semak Ptptk, Cek Dalam Talian

Semak Ptptk,5. Saya mempunyai dua pinjaman. Salah satunya telah dikenakan tindakan penguatkuasaan. Apakah yang perlu saya lakukan untuk memastikan permohonan pertukaran Ujrah diluluskan?

Semak Ptptk

Semak Ptptk

Semak Ptptk Pelbagai cara bayaran balik pinjaman PTPTN yang boleh dilakukan dengan mudah dan cepat. Namun masih ramai ramai juga yang tidak tahu cara untuk membuat pembayaran kepada pihak PTPTN.

Peminjam tidak boleh berunding dengan BNM atau institusi kewangan lain mengenai rekod pinjaman PTPTN di CCRIS. Semua rundingan mengenai pinjaman PTPTN sama ada penyelesaian hutang pinjaman atau penjadualan semula pinjaman hendaklah dibuat dengan PTPTN.

Peminjam perlu memohon secara online di Portal PTPTN () dalam tempoh 12 bulan daripada tarikh konvokesyen. Permohonan selepas daripada tempoh tersebut tidak diterima.

Tempoh bayaran balik baharu : Ditentukan berdasarkan kepada jumlah prinsipal seperti berikut (tertakluk kepada experienced umur maksimum 60 tahun).

Ansuran bulanan dan kos upah sepanjang tempoh penangguhan adalah jumlah tertunggak yang perlu dibayar sebaik sahaja tempoh penangguhan tamat/batal.

Rekod pada bulan semasa akan menjadi baik. Walau bagaimanapun, maklumat mengenai bilangan ansuran tertunggak selama twelve bulan yang lepas masih dipaparkan dalam laporan kredit CCRIS.

Semak Ptptk, Cek Dalam Talian

Semak Ptptk Bagi peminjam yang telah diluluskan penangguhan tetapi berhasrat untuk memulakan bayaran balik pinjaman lebih awal, peminjam boleh berunding untuk penstrukturan semula pinjaman.

Akaun pinjaman Ujrah anda akan dikemaskini dalam tempoh 7 hari selepas dokumen tawaran Ujrah yang lengkap diterima. Akaun pinjaman yang lama akan dikosongkan dan dikemaskini ke akaun pinjaman Ujrah.

  eight.Tidak dapat mana-mana tajaan / pinjaman daripada agensi kerajaan atau institusi kewangan yang lain; dan

Ya. Satu permohonan Ujrah adalah memadai bagi kesemua pinjaman tanpa mengira peringkat pengajian. Kesemua pinjaman tersebut akan digabungkan pinjaman sahaja

Itulah panduan cara semakan baki pinjaman PTPK online yang dapat kami kongsi, semoga maklumat tersebut bermanfaat untuk Anda.

Trends: Situs Membahas Kewangan

Adalah dimaklumkan penangguhan yang diberikan hanya mengecualikan daripada tindakan penguatkuasaan sahaja dan tidak menghalang PTPTN mengambil tindakan berikut, iaitu:

Ultima

Semak Ptptk Walau bagaimanapun, kelulusan sesuatu pinjaman yang dipohon adalah tertakluk kepada budi bicara dan bidang kuasa institusi kewangan tersebut.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Contact Form